Zgodnie z art. 151 ust. 8 ustawy – Prawo wodne, Główny Inspektor Ochrony Środowiska, jako właściwy organ Inspekcji Ochrony Środowiska, poddał konsultacjom społecznym projekt aktualizacji wstępnej oceny stanu środowiska wód morskich. Projekt aktualizacji wstępnej oceny stanu środowiska wód morskich, zgodnie z art. 151 ust. 9 ustawy – Prawo wodne był dostępny do zgłaszania uwag przez 21 dni, w terminie od 3 maja do 23 maja 2018 roku.
Regulamin
Zasady korzystania z informacji udostępnianych w serwisie
Niniejszy serwis znajdujący się pod adresem https://rdsm.gios.gov.pl/ administrowany jest przez Główny Inspektorat Ochrony Środowiska. Korzystanie przez użytkowników z informacji opublikowanych w serwisie jest bezpłatne.
- Na stronach serwisu mogą Państwo zapoznać się z informacją na temat jakości wód Morza Bałtyckiego. W serwisie udostępnione są również dane, które zostały wykorzystane do opracowania drugiej aktualizacji wstępnej oceny stanu środowiska wód morskich za lata 2016-2021. W serwisie nie udostępniono danych pozyskanych od Ministerstwa Obrony Narodowej (dotyczy hałasu impulsowego).
- Dostępne w serwisie informacje w postaci danych, które zostały wykorzystanie do opracowania drugiej aktualizacji wstępnej oceny stanu środowiska wód morskich mogą być przez Państwa wykorzystane w celu zapoznania się z ich treścią, a także w celu ponownego wykorzystania w całości lub w istotnej części.
- Przez ponowne wykorzystanie należy rozumieć wykorzystanie przez użytkowników informacji sektora publicznego w jakimkolwiek celu, z wyjątkiem wymiany informacji sektora publicznego między podmiotami zobowiązanymi wyłącznie w celu realizacji zadań publicznych.
- Użytkownik ponownie wykorzystujący informacje sektora publicznego zawarte na stronie rdsm.gios.gov.pl zobowiązany jest w sposób czytelny i wyraźny wskazać źródło pozyskania informacji oraz określić czas, w którym informacja publiczna została wytworzona, a w szczególności wskazać czy wykorzystuje informacje w całości czy we fragmentach, a jeżeli tak, to w jakich
- W przypadku przetworzenia (zmiany) ponownie wykorzystywanej informacji sektora publicznego użytkownik zobowiązany jest do zamieszczenia stosownej informacji o przetworzeniu (zmianie).
- Główny Inspektorat Ochrony Środowiska nie ponosi odpowiedzialności za treść informacji sektora publicznego po ich przetworzeniu przez użytkownika ponownie wykorzystującego te informacje.
- W zakresie w jakim zamierzają Państwo powtórnie wykorzystać treści zawarte w serwisie, a sposób tego wykorzystania ma odbiegać od warunków opisanych w niniejszych zasadach, konieczne jest złożenie do Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska wniosku o ponowne wykorzystywanie w trybie art. 39 ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
- Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego podlega prawu Rzeczypospolitej Polskiej i jurysdykcji sądów Rzeczypospolitej Polskiej. Warunki ponownego wykorzystywania, informacje o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie i informacje o środkach prawnych przysługujących w przypadku odmowy wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie oraz o prawie sprzeciwu, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego określone zostały w Biuletynie Informacji Publicznej w menu przedmiotowym w kategorii Ponowne wykorzystywanie.
- W przypadku wątpliwości co do sposobu wykorzystania przez Państwa treści zawartych w serwisie prosimy o kontakt pod adresem gios@gios.gov.pl.
- Serwis używa plików cookies, aby ułatwić Państwu korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeżeli nie blokują Państwo tych plików, to zgadzają się Państwo na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Można samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
- W przypadku wystąpienia problemów technicznych/informatycznych serwisu lub poprawnym prezentowaniem informacji w serwisie, prosimy o kontakt na adres mailowy gios@gios.gov.pl.